2016. december 27., kedd

Harry Kemelman: A rabbi pénteken sokáig aludt


Harry Kemelman
A rabbi pénteken sokáig aludt
- Rabbi-könyvek 1 -


Eredeti cím: Friday the Rabbi Slept Late
Eredeti megjelenés éve: 1964
Magyarországi megjelenés éve: 1990


Small Rabbi afféle zsidó Columbo. Rosszul szabott zakóban és poros cipőben jár, a pénz értékéről semmi fogalma, nem ért a PR-hoz, és nem löki a sódert. Szóval nem az a trendi menedzser rabbi, amilyen mostanában az amerikai zsidó közösségekben dívik, inkább korszerűtlen figura, aki azt mondja, amit gondol, s annak még értelme is van. Nem csoda, hogy kis híján kirúgják az állásából, csak éppen történik egy gyilkosság, s kiderül, a tudós rabbi csavaros gondolkodásmódja mögött nagyon is használható tudás rejlik.

Harry Kemelman krimisorozatában a hét minden napjára jut egy gyilkosság, még szombatra is. De nem ez a legnagyobb találmánya, hanem Small rabbi figurája, akinek csendes humorában és kedvesen szórakozott bölcsességében az író zseniálisan ötvözi Chaim Potok érzékenységét Agatha Christie emberismeretével.



\m/(-.-)\m/

10 megjegyzés:

  1. Szia Izzie!

    Elkérhetem tőled Harry Kemelman - A rabbi sorozat digitálisan is elérhető köteteit?
    Email:nemesmark1995@gmail.com

    Előre is köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Elküldtem a kért könyveket a megadott e-mail címre.

      Izzie

      Törlés
  2. Szia!
    Elküldenéd Harry Kemelman Rabbi sorozatát a bedit1@mailbox.hu címre.
    Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Szia! El tudnád nekem küldeni a Rabbi sorozatot Harry Kemelmantól a daczydesign@gmail.com címre? Előre is köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elküldtem a kért könyveket a megadott e-mail címre.

      Izzie

      Törlés
  4. Szia Izzie!

    A "szerda" és "vasárnap" (tehát ha jól látom a 3. és 6.) kivételével el tudnád küldeni a többi kötetet? Sajnos a könyvtárunkban nincsenek meg..
    A cím: luludyi kukac gmailpontcom

    Köszönöm előre is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elküldtem a kért könyveket a megadott e-mail címre.

      Izzie

      Törlés
  5. Kedves Izzie! Lennél kedves nekem az egész sorozatot elküldeni? melinda.frank9@gmail.com
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elküldtem a kért könyveket a megadott e-mail címre.

      Izzie

      Törlés